ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ УХВАЛИЛА ЗАКОН ПРО СТВОРЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ДОРОЖНЬОГО ФОНДУ ТА ЗАКОН ПРО ПРОВЕДЕННЯ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ ГОСПОДАРСТВОМ
17 листопада 2016 року Верховна Рада України ухвалила закон про створення державного дорожнього фонду для фінансування ремонту і будівництва автомобільних доріг країни.
За ухвалення законопроекту №4014а про внесення змін до Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" щодо вдосконалення механізму фінансування дорожньої галузі за основу і в цілому проголосували 248 народних депутатів при необхідному мінімумі в 226 голосів.
Представляючи законопроект, голова парламентського комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич зазначив, що прийняття даного документа дозволить збільшити фінансування доріг і значно покращити технічний стан доріг, понад 90% з яких потребують проведення капітального ремонту або реконструкції, шляхом створення спеціального фонду з цільовим використанням його коштів. Разом з тим, Дубневич зазначив, що запуск дорожнього фонду пропонується перенести з 2017 на 2018 рік з подальшим фінансуванням розмірі 50% від надходжень у фонд акцизу на нафтопродукти на 2018 рік, 75% - на 2019 рік і 100% - на 2020 рік.
В ході засідання парламенту депутати також прийняли супутній закон №4015а про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі. За ухвалення відповідного законопроекту за основу і в цілому проголосували 235 парламентаріїв при необхідному мінімумі в 226 голосів.
Крім того, бюджетний комітет Ради підтримав прийняття законопроекту про створення цього фонду, але з умовою, що він почне працювати з 2018 року.
За даними "Укравтодору", щорічна потреба у фінансуванні автодоріг в країні оцінюється не менш ніж в 60 мільярдів гривень. В поточному році на ремонт та будівництво автошляхів було виділено близько 19 мільярдів гривень.
Також Верховна Рада України ухвалила закон про проведення децентралізації системи управління дорожнім господарством, що передбачає передачу доріг місцевого значення зі сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України ("Укравтодор") в управління місцевим органам влади.
За ухвалення законопроекту №0954 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування за основу і в цілому проголосували 248 народних депутатів при необхідному мінімумі в 226 голосів.
Представляючи законопроект під час засідання Верховної Ради, голова парламентського комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич зазначив, що цей закон набуде чинності з 1 січня 2018 року разом із законом про створення дорожнього фонду.. Дубневич також повідомив, що ухвалення цього документа дозволить місцевим органам влади самим вирішувати, які дороги треба ремонтувати в першу чергу. Разом з тим, місцевій владі, крім передачі частини доріг, буде також передано і відповідне фінансування, яке закладено в ухваленому Радою законі про створення дорожнього фонду. Крім того, депутат також повідомив, що документ передбачає можливість укладати довгострокові договори з підрядниками на утримання доріг до 7 років і застосовувати принципи контрактів Міжнародної федерації інженерів-консультантів FIDIC під час будівництва та реконструкції доріг.
"Їх особливістю є наявність незалежних кваліфікованих інженерів-консультантів, які здійснюють оцінку технічного стану доріг та якості дорожніх робіт", - додав Дубневич.